Kerroin työkaverille, että liityin eilen Keventäjiin. Hänen ensimmäinen reaktionsa oli, että "Kui ihmeessä, sähän olet jo vaikka kuinka hoikka?!?!". Ihana kuulla tuollaista - oikeastaan tuota reaktiota haenkin kai tällä projektilla jotenkin lapsellisella tavalla. Samanlainen olin teininä, jolloin ravasin siellä terkkarilla punnituksissa ja nautin jokaisesta kehotuksesta syödä enemmän. Säälittävää ehkä, myönnän. Toisaalta sittemmin olen saanut runsaasti järkeä lisää, mutta edelleen hoikkuus kiinnostaa suunnattomasti.

Tuo työkaverini on muuten todella arvostelevaista sorttia ja on usein viimeisien kuukausien aikana huomautellut painostani sivulauseissa. Häneltä olen kuullut esimerkiksi, että minun vartaloni omistavalle ihmiselle eivät sovi tietynlaiset vaatteet ja että hänen kauniina pitämänsä naamani on eri paria kroppani kanssa. En ole antanut hänen nähdä, että kommentit ovat ärsyttäneet minua suunnattomasti. Mutta olisipa kyllä kiva näyttää, että pystyn minäkin laihduttamaan.

Hoikkahan en siis missään nimessä ole, vaan painoindeksin mukaan ylipainoinen. Mutta ehkä tuo pieni kiinteytyminen on luonut optisen harhan.